14-09-2014 - Reisverslag uit Belnem, Bonaire van Ivo Giesen - WaarBenJij.nu 14-09-2014 - Reisverslag uit Belnem, Bonaire van Ivo Giesen - WaarBenJij.nu

14-09-2014

Blijf op de hoogte en volg Ivo

15 September 2014 | Bonaire, Belnem

Vrijdag ochtend na het voeren reden we terug naar de ingang van het park zoals altijd, om in de zorgweide te gaan voeren. onderweg zagen we een ezeltje op de grond liggen. Het dier lag recht op in een rusthouding. Normaalgezien zouden we dit niet als afwijkend opgemerkt hebben maar aangezien we net het voer in de voederplaats hadden uitgestrooid was dit toch een vreemd iets. Alle ezels weten dat we voeren en komen allemaal naar de voederplaats. Dus waarom deze niet? Toen we dichterbij kwamen bleek dat het dier niet instaat was om op te staan. Dus we tilden het ezeltje overeind en Mieke bleef er bij om het dier te ondersteunen. Wij gingen als een gek naar de zorgweide om daar snel het voer uit te zetten en zodat Genaro de trailer aan kon koppelen. Marion Marina Genaro en ik sprongen snel weer in de auto toen de trailer was aangekoppeld en gingen het arme dier ophalen. Toen we de ezel naar de trailer begeleidde leek het niet of het dier mank was ofzo. Het was alleen erg zwak/slap. Marina vermoedde dus dat het ezeltje niet genoeg voer kon krijgen omdat het nog vrij klein was en we moesten het dus gaan bijvoeren in de zorgweide om te kijken of het dan beter gaat. Terwijl dat we deze ezel uit het park verplaatste naar de zorgweide namen we gelijk nog een wat oudere merrie mee die we de afgelopen paar dagen mank zagen lopen. We hebben hem apart in een stal gezet om het achterbeen goed te bekijken en verzorgen. Verder ben ik deze dag ook nog met Genaro palmbladeren van iemand die zijn boom had gesnoeid gaan ophalen. De ezels vinden dit heerlijk.
Zaterdag en zondag betekent voor mij: Weekend! Zaterdag om 11 uur heb ik mijn eerste windsurfles gehad dit duurde ongeveer 45 minuten en daarna mocht ik nog een uurtje doorgaan om het nog beter onder de knie te krijgen. Het was erg lastig aan het begin maar na de les ging het al vrij aardig. Ik vond het ook erg leuk om te doen en volgende week komt er waarschijnlijk een deel twee! Foto's staan op facebook. Verder heb ik niet veel bijzonders gedaan want ik was vrij moe van het windsurfen. Vanmorgen ben ik met Pauline gaan toeren om het eiland beter te leren kennen. We hebben dit keer een stuk langs de kust boven Kralendijk gereden. het was er prachtig! mooie duikplekjes en strandjes en aan de andere kant van de weg veel rotsen met slaapplaatsen voor vleermuizen en broedplekjes voor papegaaien (kleine grotten). Op de terugweg heeft Pauline me afgezet aan het strand net onder Kralendijk. Daar ben ik het water in gegaan met mijn snorkel spullen en heb ik een stuk zuidwaarts gesnorkeld en vanaf het zuidelijkste puntje van Donkeybeach ben ik naar huis gelopen waar ik vervolgens lekker rond heb gehangen en gegeten. Nu lig ik op bed mijn blog te schrijven en ga ik zo slapen want morgen begint weer een drukke week!

  • 15 September 2014 - 06:21

    Jack:

    HI Dude. Donkey doc on a board, moet niet gekker worden. Fijne week en keep up the good work!

  • 15 September 2014 - 08:20

    Charlotte:

    Dank je wel voor je verslag. Ik vind het erg fijn om ze te lezen ! Ik hoop dat het een fijne werkweek wordt voor jullie, zonder al te veel gekke dingen. Dan is het weer vlug weekend en kun je weer heerlijk surfen en snorkelen. Groetjes, ook van Tommy (hij is geknipt) en Romy.

  • 15 September 2014 - 15:37

    Eduard:

    Hoi Ivo, weer een mooi/leuk verslag. Ik heb je foto's van het surfen gezien op Facebook, mooi hoor.
    Nou werkze maar weer voor deze week en ik kijk weer uit naar wat je deze week weer gaat beleven!

  • 16 September 2014 - 22:31

    Roger:

    HOI IVO, super leuk verslag , windsurfen super gaaf man als je weer hier bent maken we een afspraak , ik heb wel matriaal. Zondag land ik op curacuo , ben ook nieuw schierig naar bonaire. Kijken dan even of we de oversteek kunnen maken . We nemen wel contact met je op.
    Succes met de ezels. Heb je nog regenlaarsen nodig dan neem ik ze mee??


    Groetjes Roger.



Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ivo

Actief sinds 29 Aug. 2014
Verslag gelezen: 230
Totaal aantal bezoekers 5563

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2014 - 09 November 2014

Stage Bonaire

Landen bezocht: