28-09-2014 - Reisverslag uit Belnem, Bonaire van Ivo Giesen - WaarBenJij.nu 28-09-2014 - Reisverslag uit Belnem, Bonaire van Ivo Giesen - WaarBenJij.nu

28-09-2014

Blijf op de hoogte en volg Ivo

29 September 2014 | Bonaire, Belnem

De eerste maand zit er op en dus nog zes weken te gaan. Komende week is helaas mijn laatste week samen met Pauline in dit huis. Zij zal volgende week zondag vertrekken naar de VS tot begin december. Afgelopen vrijdag tijdens stage was ik met de pick-up van het park een grote berg met palmbladeren ophalen. Op de terug weg werd ik gebeld door Marina. Er was een melding binnen gekomen van een gewonde ezel. Dit betekent dat ik snel terug moest komen, de palmbladeren uit de pick-up moest laden en Genaro op moest pikken die achter in het park aan het werk was. Genaro en Jessica en ik gingen snel naar de plaats waar de ezel lag. We troffen de ezel aan in de slijk(ze lag bij een windmolentje die water oppompt voor mensen die geen water thuis hebben) en het had verschillende wondjes door het afval waar het dier in lag. Het Dier was drachtig en ondanks dat het erg mager was konden we het niet met drieën in de auto krijgen dus sleepte we de ezel in de schaduw en bleven Jessica en ik bij de ezel en ging Genaro zo snel mogelijk de paardentrailer halen. Omdat het dier er zo erg aan toe was besloten we het dier, nadat we het met veel moeite in de trailer hadden gelegd, direct naar de dierenkliniek van Jan te brengen. Jan trok de conclusie dat het dier tetanus had en omdat ze er al zo erg aan toe was, Besloot Jan dat we het maar beter konden laten inslapen. Na het in laten slapen van de ezel brachten we het dier direct naar de Landfill. (Hier worden de dode dieren begraven en het afval van Bonaire verzameld.) Dit was een mindere ervaring natuurlijk maar het hoort er ook bij. Vrijdag avond ben ik met Pauline en Jessica wat gaan eten en drinken bij Little Havana. Zaterdag en zondag ben ik gaan snorkelen. Zaterdag op een plekje waar Pauline als liefste heen gaat. Het is haar plekje en ze heeft het zelf een naam gegeven, omdat het geen aangegeven duik/snorkel plek is. Het was prachtig daar! Het mooiste plekje inderdaad tot nu toe! Ik heb er twee zeeschildpadden gezien. Een erg mooie ervaring dus en Zondag ben ik met Pauline bij het Divi Hotel gaan snorkelen. Dit is ook het plekje waar ze het me geleerd heeft. Ik heb een Koraalduivel gezien in een gezonken schip. Koraalduivels bevinden zich meestal op diepere plekken. Dus je ziet ze bijna nooit met snorkelen. Erg bijzonder en ook een beetje geluk dat ik hem zag, omdat ik alleen zijn waaierige vin zag door een opening in het wrak. Ik dacht: zie ik dit nu goed?? en toen zag ik ook in een flits zijn staartvin. Ik ging dus helemaal enthousiast Pauline erbij halen en na een paar minuten verscheen hij heel eventjes aan de andere kant van het wrak en zagen we hem helemaal! Voor het snorkelen heeft Pauline daar nog haar favoriete chickenwings gegeten en ik een lekkere tosti. Verder heb ik dit weekend nog wat huishoudelijke klusjes gedaan en lekker gerust.

  • 29 September 2014 - 05:26

    Jack:

    Ha Ivo, bedankt weer voor je verslag, maakt me erg nieuwsgierig naar Bonaire en de plaatsjes die je noemt. Wie weet ga ik ze zelf wel eens bezoeken. Nog 6 weken te gaan, dud nog 6 weken verslagen lezen, ik verheug me er op. Ik heb nog 11 weken te gaan, tot dan!

  • 29 September 2014 - 08:39

    Mam:

    Inderdaad, ik zou het ook graag in het echt willen bekijken ! Ik wens jullie allemaal een goede werkweek (en wat regen voor de planten)

  • 29 September 2014 - 09:27

    Duut:

    Hoi Ivo, weer een heel mooi verslag hoor! Fijn dat je ook "genoeg" vrije tijd hebt om je eigen leuke dingen te kunnen doen, lekker af en toe ontspannen. Van het ezeltje had ik al op FB gelezen, best zielig maar inderdaad dat hoort er ook bij. Nou een fijne werkweek en ik kijk weer uit naar het volgend verslag. Doei !!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ivo

Actief sinds 29 Aug. 2014
Verslag gelezen: 215
Totaal aantal bezoekers 5552

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2014 - 09 November 2014

Stage Bonaire

Landen bezocht: