02-09-14 - Reisverslag uit Belnem, Bonaire van Ivo Giesen - WaarBenJij.nu 02-09-14 - Reisverslag uit Belnem, Bonaire van Ivo Giesen - WaarBenJij.nu

02-09-14

Blijf op de hoogte en volg Ivo

02 September 2014 | Bonaire, Belnem

Ik heb al helemaal mijn draai gevonden in huis en kan het goed vinden met Pauline en Wilson. Zondag ben ik gaan zwemmen in de heerlijke blauwe zee tussen de mooie gekleurde visjes. Maandag en Dinsdag heb ik mijn eerste twee stage dagen gehad. Het zijn lange dagen en dus na de stage doe ik niks meer dan de boodschappen, koken douchen en de vogels/vleermuizen voeren. Zodra ik thuis kom moet ik suiker in twee bollen die aan bomen hangen doen. Dit eten de vogeltjes en zodra het donker wordt nemen de vleermuizen het over. Maar vandaag was de suiker op en moest ik dus eerst naar de supermarkt. Toen ik thuis kwam was het al donker dus de vogeltjes zullen tot morgen moeten wachten.
Zondag ben ik mijn fiets opgaan halen en heb ik meegedraaid met de voerronde. Mijn eerste twee echte stage dagen vlogen voorbij. De eerste dag heb ik meegeholpen met de veste verzorgingsronde en heb ik mijn collega's leren kennen. Vandaag heb ik naast het verzorgen van de ezels ook meegeholpen met het vangen van een mannetjes ezel die we op het park hebben laten castreren en chippen en aan het einde van de dag weer losgelaten hebben in de natuur. Nu denken jullie natuurlijk: hoe vang je een verwilderde ezel?? Dat is eenvoudiger dan je denkt. alles wat je nodig hebt is wat brood, een lasso en een hele berg geduld. Een iemand legt de lasso op de grond en houd hem aan het uiteinde vast. De anderen lokken de ezels naar de lus van de lasso toe door brood te gooien. Zodra de ezels die je wilt vangen met een poot in de lus staat, trek je de lasso aan en houd je met een paar man de lasso vast. vervolgens doe je een halster om het hoofd van het dier en begeleid je het dier naar de aanhanger. Later op de dag belde Pauline(de vrouw waar ik bij in huis woon) Marina op omdat ze een hoog zwangere ezelin had zien staan. We zijn dus gelijk het dier gaan ophalen en hebben het geplaatst in de zorgweide. Zodat het dier rustig ondertoezicht kan bevallen van haar jong, of misschien wel twee want ze was uitzonderlijk dik. Ik weet alleen niet of dat voorkomt bij ezels maar dat zal ik morgen eens navragen.


  • 03 September 2014 - 07:26

    Eduard:

    Hoi Ivo, mooi verslag jongen. Fijn dat jij het naar je zin hebt daar. Ben wel een beetje jaloers hoor, zwemmen tussen de mooie vissen ! Het lijkt mij daar wel heel mooi, nog geen foto's gemaakt? Ben er wel benieuwd naar!
    En zo te lezen al flink bezig geweest de afgelopen dagen, zo vliegt de tijd wel voorbij.
    Nou ik kijk weer uit naar je volgende verslag!
    Trouwens ik kreeg jou berichtje wel heel laat in de nacht, heb je wel geslapen!?
    Denk aan je rust he!

    Groetjes en werkze.
    Doei ... :)

  • 03 September 2014 - 19:42

    Erwin DJ:

    Leuk Ivo dat we mee kunnen "genieten". Benieuwd naar de foto's straks. Wordt zo te lezen een hele leuke stage. Geniet ervan!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ivo

Actief sinds 29 Aug. 2014
Verslag gelezen: 244
Totaal aantal bezoekers 5553

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2014 - 09 November 2014

Stage Bonaire

Landen bezocht: