05-10-2014 - Reisverslag uit Belnem, Bonaire van Ivo Giesen - WaarBenJij.nu 05-10-2014 - Reisverslag uit Belnem, Bonaire van Ivo Giesen - WaarBenJij.nu

05-10-2014

Blijf op de hoogte en volg Ivo

05 Oktober 2014 | Bonaire, Belnem

Het is alweer zondag... Wat gaan de weken toch snel. Nog maar vijf te gaan en ik ben weer thuis. Dinsdag was er weer een melding van een gewonde ezel. De ezel zou bij de Landfill van Rincon liggen. Ik bleef dit keer op het park. Ze troffen de ezel erg mager en zwak aan. De zijkant waar de ezel op lag was al helemaal kaal. Dit betekent dat het dier er al minstens drie dagen lag. Vreemd, omdat er dagelijks veel mensen op de landfill komen. Op weg van de landfill naar Jans kliniek was de ezel al overleden. Vrijdag morgen was een hectische ochtend. Er was namelijk een merrie die aan het bevallen was. Het verliep alleen niet zoals het zou moeten. Normaal bevalt een ezel zonder hulp. Maar in dit geval was de kop van het veulen al buiten, maar de pootjes zaten nog binnen. We moesten dus als een idioot gaan voeren en snel terug zijn. Maar natuurlijk als er haast is zit er van alles tegen.. Op weg naar de voederplaats zagen we een ezel liggen met één poot door een hek. Dus we moesten deze eerst overeind helpen. De ezel mankeerde gelukkig niets toen we het weer op zijn poten hadden staan, dus we konden door om te gaan voeren. Terug aangekomen bij de zorgweide en nadat alle ezels hun eten hadden gekregen konden wij rustig naar de merrie kijken. Het zag er erg slecht uit dus we besloten de dierenarts te bellen die met spoed ons te hulp kwam schieten. Na ruim een half uur met man en macht trekken en wringen kwam het veulen eruit. Wederom was het een veel te groot veulen en een jonge merrie. Het veulen was al dood toen de dierenarts aan kwam, dus heeft gelukkig geen last gehad van het gesjor en getrek aan haar. De merrie doet het gelukkig erg goed. De nageboorte kwam er gelijk mee uit.
Gisteren was mijn laatste volle vrije dag met Pauline. We zijn s'avonds gezellig naar Little Havana geweest en hebben daarna heerlijk spare-ribs afgehaald bij Bobbejans. Vandaag is vooral opruimen en poetsen en om 16:30 breng ik haar naar het vliegveld en zullen we afscheid moeten nemen. Om 15:30 ga ik Jessica ophalen en helpen met verhuizen. Zodat Pauline dat zelf ook nog een beetje kan supervisen etc.

  • 05 Oktober 2014 - 19:23

    Charlotte:

    Ja alweer op de helft..... Ik ken er in elk geval 1 die blij is dat het aftellen nu is begonnen :-).
    Wat jammer dat je Pauline nu niet meer ziet. Ik geloof dat jullie een hele fijne tijd gehad hebben samen. Misschien moeten we maar gaan sparen zodat we samen een keer terug gaan. Want ik wil wel heel graag mee ! Groetjes, mam

  • 05 Oktober 2014 - 21:52

    Jack:

    Hi Ivo, weer een week vol interessante gevallen. Goed bezig daar. Hier hebben we ook ezels die hulp nodig hebben. Kun je geen dependance op komen zetten hier? En deze ezel vervullen ook een belangrijke rol, wij gebruiken ze bijvoorbeeld als ambulance! weliswaar zonder sirene en zwaailicht maar wel met MSF vlag. Hou je taai en geniet van je tijd op Bonaire, zie je gauw weer in Nederland.

  • 06 Oktober 2014 - 08:58

    Eduard:

    Hoi Ivo. Ja de helft zit erop, of je daar nu blij mee bent ... ik kan het niet precies uit je schrijven halen, maar hopelijk mis je ons wel een beetje ... ?! en dan bedoel ik niet alleen Pontie en Romy !
    Ik zou best wel over willen komen want vanaf volgende week zit ik zonder werk dus (misschien) tijd genoeg.
    Maar ja je weet nooit hoe het balletje rolt !
    Hier in Nederland begint het zo langzaam aan wat kouder te worden en kan de trui alweer bijna uit de kast.
    De blaadjes beginnen te vallen en het is alweer vroeg donker, nog even en dan gaat de klok weer terug.
    Nou hopelijk deze week weer een leerzame week voor jou. Ik ben benieuwd wat die van mij brengt !!
    Nou jongen een fijne leerzame week en ik zie je volgend verslag tegemoet !
    Groetjes Duut !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ivo

Actief sinds 29 Aug. 2014
Verslag gelezen: 247
Totaal aantal bezoekers 5541

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2014 - 09 November 2014

Stage Bonaire

Landen bezocht: