24-09-2014 - Reisverslag uit Belnem, Bonaire van Ivo Giesen - WaarBenJij.nu 24-09-2014 - Reisverslag uit Belnem, Bonaire van Ivo Giesen - WaarBenJij.nu

24-09-2014

Blijf op de hoogte en volg Ivo

25 September 2014 | Bonaire, Belnem

Vanaf zaterdag alweer niets geschreven, dus wordt weer hoogtijd. Zondag heb ik een dag rust genomen. Ik heb mijn was gedaan en hier en daar wat gepoetst en verder alleen maar wat rondgehangen in deze heerlijk tuin. Maandag weer naar stage. De merrie die er zo slecht aan toe was die we hadden laten aborteren kon niet meer op haar achterbenen staan dus we besloten Jan te laten komen om te kijken of we het dier niet beter konden laten inslapen. Jan onderzocht de merrie en het bleek dat ze in tegenstelling tot zaterdag, geen koorts had. Dus Jan vond dat we nog maar een dagje moesten afwachten. Hij gaf haar via een slang wat extra vloeibaar voedsel en als ze Dinsdag nog niet was opgestaan dan zouden we haar in laten slapen. Jan was rond half 12 in de morgen geweest en rond de middag leek ze nog slechter te worden en om half vier was ze gestorven. We denken dat ze het niet meer zag zitten en het opgaf uit haar zelf. Dit kan gebeuren als een ezel zich slecht voelt en niet meer kan staan en lopen. Dit was natuurlijk een grote tegenslag maar we hebben gedaan wat we konden. Het veulentje dat we vrijdag in de namiddag hebben opgehaald doet het erg goed ze drinkt goed uit de fles en ziet Marina al helemaal als haar moeder. Ze loopt strak langs Marina's been mee zelfs zonder riempje. Marina gaat om de drie uur uit bed om het veulentje de fles te geven. Maar dit is voor Marina niets nieuws, want ze heeft ongeveer 200 andere ezels uit het park op deze manier grootgebracht vertelde ze ons! Dinsdag en woensdag heb ik het veulentje de fles gegeven tijdens werktijd. Verder is het nieuwe meisje (dat na Paulines vertrek in Paulines kamer komt te slapen en die voor Wilson moet zorgen zodra ik vertrek) dinsdag in de namiddag aangekomen van het vliegtuig en heeft vandaag voor het eerst een paar uurtjes meegelopen. Het lijkt me een erg aardig meisje. Ze is net afgestudeerd aan de HAS en is er nu een jaartje tussen uit om als vrijwilliger hier en in januari een tijdje in Australië in de dierensector mee te draaien. Vandaag ben ik voor het eerst alleen met de pick-up en de trailer er achter weggeweest. Ik moest palmbladeren ophalen bij Paulines huis in de buurt. De ezels zijn hier dol op en de mensen zijn blij dat ze het niet naar de stort hoeven te brengen. Een win win situatie dus. Verder was de week niet bijzonder. Genaro bouwt de laatste paar dagen twee nieuwe schaduwdakjes in het grote park, maar hier hoef ik niet mee te helpen, dus ik heb er niet veel mee van doen. Farid is vanaf vorige week dinsdag op vakantie en komt vanavond thuis. Hij zal morgen of vrijdag weer beginnen. Ik ben erg benieuwd naar zijn verhalen en foto's. Farid vertelt graag verhalen over wat hij heeft meegemaakt en hij doet dit op een leuke manier. Erg leuk om naar te luisteren altijd tijdens de middagpauze. Marion is helaas ook niet hier momenteel. Zij is vrijdag naar Nederland gegaan omdat haar moeder helaas erg ziek is. We leven allemaal met haar mee.

• 25 September 2014 - 06:38

Jack:

Hi Ivo, weer goed bezig geweest. De ezels zijn vast blij met jullie goede zorgen. Hoe was het rijden met de trailer? Geniet maar lekker van het aankomende weekend op dat prachtige eiland en blijf ons op de hoogte houden. Groeten

• 25 September 2014 - 08:43

Eduard:

Hoi Ivo, weer een mooie werkweek geweest hoor. Wel zielig verhaal van de overleden ezel, maar ja dat weegt niet op tegen al de andere die wel een goed leven hebben/krijgen.
    Dat rijden met zo'n trailer zal wel niet meevallen denk ik, of had je daar geen moeite mee?
    Hopelijk hebben jullie veel hulp van dat nieuwe meisje en past zij goed in het team, want jullie zullen het toch met z'n allen moeten doen, goh wat een fijne beroepstak heb je gekozen jongen, heel wat anders dat die van mij de hele dag achter de laptop/pc!
    Nou ik kijk weer uit naar het volgende verslag.
    Voor nu nog een fijne werkweek en hopelijk dat Marion niet met al te slecht nieuws terugkomt!
    Groetjes!! Doei !!

• 25 September 2014 - 08:44

Charlotte:

Hoi Ivo, ik hoop dat je dit weekend tijd en energie hebt om iets leuks te gaan doen !! En anders maar weer chillen in de tuin. Hou je taai.

• 25 September 2014 - 14:04

25 September 2014 Door Oma En Opa Giesen.:

Hallo Ivo We zijn het met de vorige schrijvers volkomen eens.Mischien een idee om op dat zonnige eiland het weekend door te komen? deze week net voor de Kermis opent een jonge meid van 23 een cafe op de Oelemarkt .Misschien een zonnig terras op Bonaire met Ivo als kroegbaas .Allen in het weekend natuurlijk.!Tot Ziens!