11-09-2014 - Reisverslag uit Belnem, Bonaire van Ivo Giesen - WaarBenJij.nu 11-09-2014 - Reisverslag uit Belnem, Bonaire van Ivo Giesen - WaarBenJij.nu

11-09-2014

Blijf op de hoogte en volg Ivo

12 September 2014 | Bonaire, Belnem

Het is alweer donderdagavond. Ik heb de afgelopen dagen niet veel spannends meegemaakt. Maandag waren Marina en Marion heel de dag druk bezig achter de computer en met papierwerk dus was ik nodig bij de vaste verzorgingsronde. Maandag is Lotte's vrije dag en ze kwam heel vrolijk en opgedirkt langs om naar de winkel te gaan en daar te gaan skypen met haar ouders, niets geks dus. Rond 14:00 stopte er ineens een auto pas voor de ingang van de winkel en er stapte een jonger stel uit. Marion ging er naartoe om ze te woord te staan zoals normaal. Maar in het voorbijgaan klonk het niet als een standaard gesprek met bezoekers. Vervolgens ging Marion Marina halen en toen ik weer langs kwam zat de vrouw buiten het park te wachten en was Marina nog steeds in gesprek met de man. Ik vermoedde dat er iets vreemds gaande was, dus ik liep naar Marion om te vragen wat er gaande is . Zij vertelde me dat het kennissen van de ouders van Lotte zijn die eisten Lotte's spullen op te halen, want ze wilde niet langer hier zijn. Op een gegeven moment zag ik de desbetreffende auto verder het park in rijden. Ik liep dus naar de winkel om van Marina te horen wat er was gebeurt. De jongere dame had een erg grote mond gehad tegen Marina en een hoop stampij staan maken dus die had Marina haar park uitgestuurd. Lotte bleek huilend achterin de auto gezeten te hebben. Ze durfde niet zelf met Marina te praten. Lotte had tegenover haar ouders gedaan alsof het hier verschrikkelijk is en dat ze bang was voor Marina. Ik heb zelf het idee dat ze gewoon last had van heimwee en het op deze manier speelde zodat ze naar huis kon en Marina niet zelf hoefde te spreken. Kortom Lotte was met de noorderzon vertrokken met alle gevolgen van dien. Mieke (haar vriendin) was ook vrij en had die hele dag duikles gehad. Zij was helemaal in shock natuurlijk dat Lotte weg was zonder dat ze van iets wist, en wij zitten met een man minder. De rest van de week verliep ondanks de afwezigheid van Lotte vrij normaal. Er was niet veel speciaals zoals ezels vangen en castraties. Alleen hier en daar wat vrachtwagens met hooi en substraat en we moesten een hoef van Shakira verzorgen. Ze liep mank doordat een steentje in haar hoef steeds dieper in de hoef werd gelopen omdat het daar vast was komen te zitten. Wij moesten elke dag meerdere malen de hoef reinigen en met Jodium ontsmetten in het gaatje. Woensdag moest ik alleen de voerzakken voor de volgende dag klaarmaken en klaarzetten. Dit wordt normaal met twee man gedaan. Je moet dan een 40kg zak voer verdelen over twee andere zakken. Dit doe je dertien keer. Dan zet je 22 halve zakken klaar op de voederplaats. Ik zet altijd na vijf en een halve stap een zak neer. Het is erg belangrijk dat je de zakken goed dichtfrot. Deze staan namelijk onder een afdak tot de volgende ochtend. Wanneer je de zakken niet goed dicht maakt gaan de vogels er met de brokjes vandoor. Je denkt natuurlijk: "oow maar dertien zakken voer opsplitsen.... als dat alles is.." . Maar als je dit doet sta je in de opslagruimte waar het heel warm is en je staat uit de wind. Ik had mijn shirt uit en toen ik klaar was, was mijn bovenlichaam net zo nat alsof ik net uit de douche kwam. (voor dit alles had ik trouwens maar een klein anderhalf uurtje). Na deze lange woensdag namen Marina en Ed Farid, Farids vrouw, Daniëlle, Jessey, Mieke en mij mee uit eten! Ik heb heerlijk gegeten met uitzicht op de jachthaven. Vandaag was alweer een heel zware dag door onder andere de afwezigheid van Lotte. Het kwam er op neer dat Marina, Mieke en ik er bijna heel de dag alleen voor stonden. Naast de vaste werkzaamheden werd er nog vracht gebracht en werd er ook nog een bedrijfsfilmpje gemaakt van o.a. het voeren. Niet dat dit zo erg is, maar het houdt toch enigszins op. Maar gelukkig heb ik morgen om deze tijd lekker weekend!

  • 12 September 2014 - 07:32

    Jack:

    Geniet van je weekend neef, ziet ernaar uit dat je het verdiend en nodig hebt.
    hou ons op de hoogte, vind je verhalen zeer interessant!
    groeten

  • 12 September 2014 - 07:36

    Eduard:

    Zo Ivo, geen spannende week zoals je zegt, maar toch wel een met een onverwachte wending, zomaar even iemand die weggaat, zou zo haar plaatsje willen innemen!
    Je zal al wel heel wat spieren hebben opgebouwd met al dat gesjouw denk ik, word je toch nog net zo sterk als ik, ha ha. Hopelijk krijg jij ook geen last van heimwee of zo iets dat je naar huis wilt ... mis je de honden nog niet, met name Bommie?
    Mijn foto staat op Facebook voor het geval dat ..... Nou jongen geniet maar lekker van je weekend straks, want dat heb je wel verdient hoor.
    We spreken elkaar wel weer!
    Doei en alvast een fijn weekend!

  • 12 September 2014 - 08:46

    Charlotte:

    Ik sluit me helemaal aan bij Jack en Duut. Niets meer aan toe te voegen. Wel grappig dat je daar ook een beetje leert "pedicuren" aan die hoeven. Wie weet kun je het hier straks nog overnemen ;-).

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ivo

Actief sinds 29 Aug. 2014
Verslag gelezen: 287
Totaal aantal bezoekers 5549

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2014 - 09 November 2014

Stage Bonaire

Landen bezocht: