07-09-2014 - Reisverslag uit Belnem, Bonaire van Ivo Giesen - WaarBenJij.nu 07-09-2014 - Reisverslag uit Belnem, Bonaire van Ivo Giesen - WaarBenJij.nu

07-09-2014

Blijf op de hoogte en volg Ivo

08 September 2014 | Bonaire, Belnem

Zaterdag en zondag, mijn vrije dagen. Heerlijk! Niets moet en alles mag. Zaterdag morgen heb ik mijn fiets gepoetst, de planten water gegeven en mijn badkamer gepoetst. Daarna ben ik met Pauline naar Kralendijk gegaan om mijn snorkelspullen te gaan kopen. Ik heb een goede duikbril met een snorkel met alles er op en er aan gekocht. Thuis aangekomen moest ik de "glazen"van mijn duikbril drie keer goed inwrijven met tandpasta. Zowel aan de binnen als aan de buitenkant. Dit voorkomt het beslaan van de brillenglazen tijdens het snorkelen. Verder heb ik nog druppels gekocht voor de glazen die je moet inwrijven vlak voor je het water in gaat. Toen ik dit alles gedaan had vertrokken Pauline en ik naar het Divi Hotel in Kralendijk. Achter het hotel bij het terras kan je erg gemakkelijk in het water komen en goed wennen aan je snorkelspullen. We hebben een goed uur daar rond gezwommen en ik heb mijn ogen uitgekeken! Zo zagen we: verschillende soorten parrotfish, the atlantic spadefish, verschillende soorten butterflyfish, the blue tang, een redlip blenny, een paar great baracuda's, een peacock flounder en als topper een spotted scorpionfish! En natuurlijk nog vele andere. Na het zwemmen hadden we erge trek en besloten we wat te eten op het terras ven het hotel. Pauline beweerde dat ze er de lekkerste chickenwings van het eiland hebben. Dus we bestelden ze en ik moet haar gelijk geven! ze waren heerlijk! terug aangekomen in het huis pakte Pauline haar boekje met Tropische vissen van deze omgeving erbij om te kijken wat we allemaal gezien hebben. Rond 16.00 ging ik richting de stad want het was de dag van de vlag. Pauline bleef thuis dus ik mocht de auto mee nemen. Aangekomen op het pleintje waar het allemaal te doen was, was net het bandje van Genaro aan het spelen. Na het optreden dronk ik een lekkere ananassap met hem en hebben we even zitten praten. Hij vond het erg leuk dat ik gekomen was. Vervolgens ging ik verder rondkijken bij al de kraampjes met eten en spulletjes. Genaro moest door naar een andere plek om op te treden. Tegen 18.00 belde Marina om te vragen of ik al in de stad was omdat de meisjes van het werk ook maar de stad wilden. Marina bracht ze naar het centrum en ik zou ze dan mee terug nemen. Toen ze aangekomen waren besloten we met zun alle iets te gaan eten en dan tot 21.00 rond te lopen op de markt. Om half negen moest Genaro weer optreden in het centrum, dus dat hebben de andere ook nog gezien. Thuis aangekomen ben ik gelijk naar bed gegaan want het was een leuke lange dag geweest. Zondag heb ik weer een beetje gepoetst en heb ik voor het eerst geskypet, wat best goed ging. Verder ben ik nog in mijn eentje naar Bachelor's beach geweest om te snorkelen waar ik voor het eerst vrij ver van de kust ben gezwommen. Daar was heel erg mooi zacht koraal en heb ik een enorm grote vis gezien die wat weg had van een parrotfish. Na Bachelor's beach ben ik naar Donkeys beach gelopen, waar ik een heel stuk de kust af gezwommen ben in het ondiepe water met hopi (veel) hard koraal en ontelbaar veel kleine visjes en ik zag een grote school van parrotfish. Verder heb ik vandaag niets spannends gedaan. Alleen de standaard dingetjes. vogeltjes voeren, Wilson water geven en de kikker in de drinkbak van Wilson zien zwemmen.

  • 08 September 2014 - 07:42

    Jack:

    En dat is alleen nog maar het weekend! Genoeg te doen daar lijkt me, en je weet er aardig de weg en de mensen. Geniet ervan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ivo

Actief sinds 29 Aug. 2014
Verslag gelezen: 344
Totaal aantal bezoekers 5544

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2014 - 09 November 2014

Stage Bonaire

Landen bezocht: